Rzucanie palenia - jak rzucić palenie raz na zawsze?

Rzucanie palenia - jak rzucić palenie raz na zawsze?

UWAGA! Zalecamy kupowanie zaprezentowanych produktów w dobrych sklepach internetowych. Otrzymujemy informacje, że na serwisach aukcyjnych pojawiły się podrobione produkty.

Jak rzucić palenie

Palenie papierosów przypomina rosyjską ruletkę: nikt z biorących udział w grze nie jest bezpieczny, zawsze ktoś musi zginąć... Jedyne pytanie to: kto i kiedy?

Palenie tytoniu można pokonać na kilka sposobów. W rzeczywistości wszystko uzależnione jest od silnej woli palacza. Nikt tak naprawdę nie zna wszystkich możliwości na rzucenie palenia tytoniu. Te przykładowe formy mogą okazać się przydatne tylko poszczególnym osobom, ale stanowią alternatywę dla tych, którzy zmagają się z nałogiem od bardzo dawna.

1. Znalezienie motywacji

Poszukaj powodu, dla którego warto zerwać z nałogiem. Niekoniecznie musi to być twoje zdrowie. Równie dobrym motywem jest planowana ciąża, częste choroby dziecka albo szara cera.

2. Żucie gumy z nikotyną

Likwiduje objawy głodu nikotynowego: rozdrażnienie, brak koncentracji, depresję. Podczas kuracji nie wolno palić.

3. Przyklejanie plastrów

Do wyboru masz 3 plastry o różnej zawartości nikotyny, która przenika przez skórę do krwi. Zaczynasz od najmocniejszych (1 stopień), jeśli wypalasz więcej niż 10 papierosów dziennie. Potem sięgasz po słabsze (2 stopień), a następnie przyklejasz te z najmniejszą ilością nikotyny (3 stopień) Kuracja trwa 10 tygodni. Gdy palisz mniej niż 10 papierosów dziennie, zacznij terapię od 2 stopnia.

4. Ssanie pastylek

Daje uczucie nikotynowego kopa jak papieros. Terapia powinna trwać ok. 3 miesięcy.

5. Wdychanie nikotyny.

Możesz wybrać tę metodę, jeśli będzie ci brakowało samego gestu trzymania papierosa. Inhalatory nikotynowe Nicorette bardzo go przypominają. Przez ok. 3 miesiące powinnaś zużywać 6–12 wkładów do inhalatora dziennie. Potem ogranicz ich liczbę.

6. Domowe porządki.

Wyrzuć z domu wszystkie papierosy i popielniczki. Zadbaj o czyste i świeże otoczenie w domu i pracy. Upierz swoje ubrania, firanki i zasłony, wyczyść siedzenia w samochodzie.

7. Ruch

Aktywność fizyczna jest przy rzucaniu palenia bardzo pomocna - od strony fizjologicznej wysiłek fizyczny pomaga pozbyć się stresu. W wyniku ćwiczeń zwiększa się wydzielanie hormonów szczęścia (endorfiny, serotonina), dzięki czemu dochodzi do poprawy samopoczucia. Pobudzone krążenie krwi zaś powoduje rozluźnienie mięśni i podniesienie temperatury ciała, a podczas uprawiania sportu nasze myśli oddalają się od problemów.

8. Zdrowe odżywianie

Ogranicz potrawy smażone, tłuste oraz desery, a kolacja niech będzie Twoim najlżejszym posiłkiem. Twoja dieta niech składa się z owoców, zbóż, warzyw oraz umiarkowanej ilości orzechów, nasion i pestek. Staraj się nie jeść między zasadniczymi posiłkami. Wzbogacaj swoją dietę w jak najwięcej świeżych owoców i warzyw (zwłaszcza w sezonie owocowym). Czasami próba odstawienia papierosów ma większe szanse powodzenia, jeżeli zdecydujemy się na nią nagle - bez długiego planowania.